De vooruitgang - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van amc - WaarBenJij.nu De vooruitgang - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van amc - WaarBenJij.nu

De vooruitgang

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

09 Juni 2005 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen kreeg ik een belletje van mijn moeder. Ze voelt zich eindelijk een beetje beter en heeft weer het gevoel van aanpakken, van kom maar op. Ze klonk ook goed. En dat was de afgelopen dagen wel anders.

Ze vertelde dat ze gisteravond door de verpleging even naar mijn vader was gebracht. Konden ze even kletsen. Met de nadruk op even (10 minuten), want de verpleging moest daarna weer aan het werk. Dus werd mijn moeder met bed en al weer naar haar eigen afdeling gereden. Maar ze vonden het fijn elkaar even te kunnen zien en spreken. Nu mijn ouders allebei kunnen zitten zullen die momenten wellicht wel vaker komen dat ze, bijvoorbeeld in een rolstoel, elkaar kunnen bezoeken. (Maar dat is natuurlijk mijn idee, misschien vinden ze dat nog wel te inspannend.)

Met de gezondheid van hen beide gaat het goed. Mijn vader heeft geen infuus meer, de drain is eruit, kan zitten, maar heeft nog wat moeite met lachen (das vervelend. Dus geen moppen vertellen als u op bezoek gaat). Verder krijgt vrijdag een uitgebreid onderzoek aan de nieuwe nier. En naar verwachting mag maandag zijn ‘lijn’ eruit. Dat is de katheter waarmee hij spoelde. Ook doen ze maandag de hele dag een bloedonderzoek. Als die helemaal goed is mag hij daarna naar huis. (jieeehoe!!) Maar nog even met twee benen op de grond Judith, het is nog niet zover.
Mijn moeder heeft ook geen infuus meer, is tevens katheterloos en krijgt plaspillen om de enorme hoeveelheid vocht die ze haar hebben toegediend, te laten uitplassen. Dat gaat als een speer. Men hoop dat hierdoor ook het vocht achter haar longen verminderd, waardoor ze bij het praten minder kortademig wordt. Voor de zekerheid houdt ze nog even de extra zuurstof via een slangetje en moet ze wat langer in het ziekenhuis blijven. Wellicht dat ze dan begin volgende week tegelijkertijd naar huis mogen. We zullen zien……

  • 09 Juni 2005 - 12:15

    IneCe:

    Dat is toch goed nieuws Judith!!!
    Alles gaat tot nu toe op rolletjes.
    groetjes IneCe

  • 09 Juni 2005 - 15:08

    Jan En Riet Haan:

    Blij dat het goed gaatmet
    je ouders, Judith, Breng onze hartelijke groeten over.

  • 09 Juni 2005 - 15:29

    Kees En Truus Bouman:

    bedankt weer, Judith!
    Hartelijke groet.

  • 09 Juni 2005 - 15:56

    Ria En Ton:

    Dank Judith, voor het goede bericht. Het gaat echt geweldig dus, beter dan ik had durven hopen.
    Dat geeft de burger moed!
    Liefs en groetjes.

  • 09 Juni 2005 - 17:32

    Pim Ekhart:

    ik lees het elke dag met belangstelling
    GEFELICITEERD dat het zo voorspoedig gaat en nu maar hopen en verwachten dat dit zo blijft gaan.

    groetjes en ik hoop jullie over niet al te lange tijd THUIS weer te ontmoeten ook groetjes van martha en zuster (dochter) Sylvia

  • 09 Juni 2005 - 17:36

    Wilma En André:

    hoi Judith,
    tsjonge wat een goed bericht. Wat fijn dat het met je moeder een stuk beter gaat en dat ze even bij elkaar zijn geweest.
    groetjes en liefs,
    Wilma en André.

  • 09 Juni 2005 - 17:41

    Gre En Dea Schooneveld:

    Geweldig dat het goed gaat.Gelukkig met je moeder ook. Het zou te gek zijn als ze tegelijk naar huis kunnen. Liefste groeten.

  • 09 Juni 2005 - 17:47

    Bart En Inge Van Knijff:

    Kijk dat horen we nu graag! Groetjes van ons.

  • 09 Juni 2005 - 19:00

    Eric En Radha:

    Dit zijn toch behoorlijk
    positieve geluiden.Ga zo door.We blijven de berichten met grote belangstelling volgen.
    Groet Eric en Radha

  • 09 Juni 2005 - 20:12

    Wil Vasseur:

    Zoveel ik kan, volg ik alles op de computer. Ik ben heel erg blij voor Peter en zijn vrouw dat het allemaal redelijk goed gaat. Van harte het allerbeste voor allebei.
    Hartelijke groet van Wil Vasseur.

  • 10 Juni 2005 - 12:42

    Henny Kers:

    Judith
    Je zult wel denken wie is dat nou.
    Onbekende naam, nooit van gehoord. Dat klopt dus. Ik heb met Peter veel zakelijk contact via Clavis en leef erg mee met je vader en je moeder.
    Wens je ouders heel veel sterkte en ik ben blij te lezen dat alles goed verlopen is en steeds beter gaat.
    Groetjes,
    Henny van Yamaha

  • 10 Juni 2005 - 18:21

    Ria En Ton:

    Nog even zeggen dat het geweldig was om jullie zo
    opgewekt en haast al weer
    gezond te zien.
    Veel liefs en groeten (ook voor Ju, Es, André, het kleinkind en Joke's vader).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 5075

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: