Operatie nier verwisseling geslaagd!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van amc - WaarBenJij.nu Operatie nier verwisseling geslaagd!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van amc - WaarBenJij.nu

Operatie nier verwisseling geslaagd!!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg

06 Juni 2005 | Nederland, Amsterdam

Vanmiddag om 13.30 uur kregen wij een telefoontje van de chirurg dat de nier succesvol was verwijderd en dat mijn moeder naar de uitslaapkamer werd gebracht. De verpleging op de verkoeverkamer meldde dat mijn moeder nog wel wat slaperig was, maar met een goed uur wel weer aanspreekbaar zou zijn. Ook vertelde zij dat mijn vader zo juist naar de ok gebracht was en dat hij snel onder narcose zou worden gebracht.

Toen we mijn moeder bezochten was ze al een beetje bij, maar had wel wat langer geslapen dan men had gedacht. Ze had ook een zuurstofmaskertje gehad, maar die was er nu af. Wel kreeg ze nog wat extra zuurstof. Verder ging alles goed. De pijn was te doen.

Later die dag werden we opnieuw gebeld door de nierchirurg. Ook de operatie van mijn vader was geslaagd. Deze had wat langer geduurd, door problemen met het aansluiten van bloedvaten. Maar ook dat is allemaal gelukt. De nieuwe nier heeft zelfs al tijdens de operatie urine aangemaakt en dat was een goed teken!!

Ook mijn vader heb ik vanavond nog even opgezocht. Toen ik op de verkoeverkamer kwam, was mijn moeder er ook nog en hadden ze hen even naast elkaar gelegd. Dat was een erg schattig gezicht, maar niemand had natuurlijk een fototoestel. Na een minuut of 5 kwamen ze mijn moeder halen. Ze mocht naar de afdeling. Mijn vader was nog wat duf, maar kwam verder goed over. Hij had alleen wat pijn aan de linkerzijde van zijn onderbuik. Nou dat kan kloppen want daar hebben zijn de nier geplaatst. Na even met hem te hebben gepraat heb ik hem lekker laten slapen. Ze houden hem vannacht nog op de verkoeverkamer en houden hem goed in de gaten.

Daarna heb ik mijn moeder nog even opgezocht. Ze lag op haar kamer en werd misselijk toen ze me zag. (Dat lag niet aan mij, maar aan het bewegen van haar hoofd na de narcose, beweerde de verpleger. Nou daar ga ik dan maar vanuit.) Ze heeft nog wat dikke handen, armen, ogen, buik, etc. Ook krijgt ze af en toe een pijnscheut, maar hiervoor mag ze zelf op de morfine-knop drukken. Het vocht moet langzaam uit haar lichaam verdwijnen en de pijn zal ook minder worden. Even volhouden. Verder is ze blij dat het achter de rug is. En kijkt uit naar het moment dat ze naar huis mag.

Dat duurt nog wel even maar dit hebben we maar gehad!!

  • 06 Juni 2005 - 19:39

    Laura, Marco En Tante Ali:

    OH wat goed zeg dat alles goed gegaan is war een opluching zal dat voo iedereen zijn. We zijn erg blij voor hun en voor jullie en hopen dat het herstel ook goed zal verlopen. We hopen dat zij en jullie lekker slapen en dat paps en mams een beetje goed wakker worden. Als je ze morgen ziet of spreekt doe ze maar de groeten en laat ze maar weten dat we aan ze denken. We zijn in gedachten bij jullie allemaal. Veel liefs,
    Laura, Marco en tante Ali.

  • 06 Juni 2005 - 19:51

    Arie Mf Transport:

    ik wens jou je vader en moeder ongelooflijk veel sterkte toe deze dagen en ben blij dat de operatie is geslaagd

    een vriend uit enschede

  • 06 Juni 2005 - 20:08

    Bart & Caroline:

    Ik bekeek net voor het eerst jullie blogsite en zie dat de operatie net achter de rug is en dat alle eerste uitkomsten positief zijn. Fantastisch nieuws!
    Ik weet dat je ouders hier lang naar uitgekeken hebben maar ik vermoed dat ze op het ziekenhuisbed ook wel weer snel uitgekeken zullen zijn. We hopen dus dat de genezing voorspoedig verloopt en ze snel weer naar huis mogen. De groeten en beste wensen uit Canada!

  • 06 Juni 2005 - 21:24

    An Vrugteveen:

    Dit klinkt al heel positief
    bedankt voor de inlichtingen. en wens hun beiden veel sterkte toe.

  • 06 Juni 2005 - 21:26

    Frieda:

    ik ben blij dat alles goed verlopen is en hoop dat joke en peter beide snel opknappen; judith, bedankt dat je ons zo goed op de hoogte brengt

  • 06 Juni 2005 - 21:37

    H. Vledder:

    Blij met het bericht, veel sterkte allemaal. Wij blijven duimen!!! Veel liefs van ons.

  • 06 Juni 2005 - 21:42

    Ria En Ton:

    Geweldig, Judith, wat een goed bericht! We zijn reuze opgelucht. Groetjes aan iedereen, vooral aan je pa en ma, die we snel een kaartje zullen sturen!

  • 06 Juni 2005 - 21:47

    René & Eric:

    We zijn diep onder de indruk van dit verslag en leven intens met jullie mee.
    Wat goed dat de nier al gelijk functioneert, nu maar hopen dat vader en moeder goed herstellen.
    Veel liefs,
    Eric & René

  • 07 Juni 2005 - 02:22

    IneCe:

    Gelukkig maar dat alles tot nu toe goed gaat;
    Wens je vader en moeder maar een voorspoedig herstel en tot ziens.
    groetjes
    Ineke en Cees

  • 07 Juni 2005 - 05:11

    Loef En Christine:

    Wat ontzettend fijn dat ze t ergste nu achter de rug hebben, nu het herstelproces nog, en dan naar huis.
    Doe ze maar heel veel groetjes en beterschap van ons,we denken aan hun

  • 07 Juni 2005 - 06:51

    Truus En Kees Bouman:

    geweldig, dat we zo met het goede nieuws mee kunnen leven.
    Geef hun een dikke kus van ons.

  • 07 Juni 2005 - 08:30

    Clavis Nieuwegein:

    Helemaal top dat het zo goed is gegaan! Wij wensen jullie natuurlijk ook een zeer goed herstel toe en hopen dat jullie weer snel naar huis mogen.

    Beterschap, André en Luuk

  • 07 Juni 2005 - 09:29

    Trudi En Rob Siegmann:

    fantastisch mooi nieuws
    we blijven de site volgen
    veel liefs

  • 07 Juni 2005 - 10:29

    Ria:

    7 juni blijft voor mij de dag waarop ons pa stierf aan die vermaledijde cystenieren, en ons verweest achterliet.
    Wat een geluk dat de medische wetenschap 36 jaar later voor en na de lunch zoveel moois tot stand weet te brengen!

  • 07 Juni 2005 - 11:35

    Marijke:

    Lieve Judith, wat geweldig dat je dit zo uitgebreid en zelfs ook nog met wat humor kan beschrijven. Ik begrijp: je bent opgelucht.de operatie geslaagd. Ik heb veel bewondering voor je moeder!! ik hoop dat de pijn bij beiden snel vermindert. wel heel fijn dat mama zelf op de morfine-knop kan drukken!Als ik het goed begrijp heeft je Vader minder pijn. in ieder geval heeft je moeder wel een erg lange operatie achter de rug.Heel veel liefs aan ze. kus Marijke

  • 07 Juni 2005 - 15:59

    Jopie Westerhof:

    wat fijn dit te lezen,
    ik wens je ouders en jullie als (schoon-)kinderen en kleinkinderen heel veel sterkte
    liefste groet,
    Jopie Westerhof

  • 07 Juni 2005 - 16:45

    Anja & Jasper & Kids:

    Lieverds, we zijn blij met dit goed bericht!!!
    Hopelijk herstllen jullie goed en snel. Dikke knuffel Anj, Jasper kids.

  • 07 Juni 2005 - 17:18

    André En Wilma:

    geweldig dat de operaties goed verlopen zijn en we hopen dat ze allebei voorspoedig zullen herstellen!
    Groetjes en liefs,
    André en Wilma.

  • 11 Juni 2005 - 18:05

    Nel En Tromp:

    mooi dat alles zo goed gaat.en dat uw man ook snel naar huis mag komen fantastisch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 5078

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: